Menu

Zioła na uspokojenie, które mogą pomóc ci zasnąć!

7 września, 2022 - Suplementy
Zioła na uspokojenie, które mogą pomóc ci zasnąć!

Chociaż wszyscy potrzebujemy odpoczynku i snu przez około 7-9 godzin dziennie, stresujący tryb życia, który większość z nas prowadzi, utrudnia wielu osobom uzyskanie wystarczającej ilości snu. Według ostatnich badań, ponad połowa Amerykanów ma mniej niż siedem godzin snu w ciągu przeciętnej nocy. Brak snu nie tylko sprawia, że czujesz się senny w ciągu dnia, ale także zwiększa ryzyko wystąpienia różnych chorób, takich jak otyłość, cukrzyca typu 2, nadciśnienie, choroba Alzheimera, a nawet rak. Na szczęście istnieje kilka ziół na sen, które mogą pomóc Ci lepiej spać w nocy i promować relaks, aby pomóc Ci się zrelaksować po długim dniu.

Porady, które pomogą ci lepiej spać!

Uczyń swoją sypialnię strefą przyjazną dla snu – utrzymuj w niej ciemność, ciszę i komfortową temperaturę. Upewnij się, że pozbyłeś się urządzeń elektronicznych, które emitują jasne światła. Mogą one zakłócać Twój sen i utrudniać Ci zasypianie.

Unikaj spożywania ciężkich, pikantnych lub słodkich potraw późno w ciągu dnia.

Ogranicz spożycie kofeiny i alkoholu.

Ćwicz regularnie. Ale nie ćwicz zbyt blisko pory snu, ponieważ może to utrudnić zasypianie.

Opracuj uspokajającą rutynę na czas snu, np. czytanie książki, kąpiel lub słuchanie łagodnej muzyki.

Zapytaj swojego lekarza lub farmaceutę, czy istnieją jakieś naturalne środki jak zioła na uspokojenie, które mogą pomóc Ci lepiej spać.

Zioła na uspokojenie

Zastosowanie ziół na uspokojenie

Istnieje wiele sposobów wykorzystania ziół uspokajających, aby pomóc Ci zasnąć. Możesz dodać olejki eteryczne do nawilżacza, dyfuzora lub po prostu otworzyć butelkę i wdychać zapach, aby pomóc promować relaks i sen. Możesz również używać olejków eterycznych miejscowo, wcierając kroplę preferowanego olejku w skronie lub spody stóp.

Możesz również przygotować herbaty i toniki wspomagające sen, zaparzając w gorącej wodzie melissę, walerianę lub korzeń lukrecji. Te mogą być spożywane na gorąco lub mrożone i są szczególnie pomocne dla tych, którzy mają trudności z połykaniem tabletek.